5 - latki

Ramowy rozkład dnia

8.00-8.10 Schodzenie się dzieci; kontakty indywidualne nauczyciela z dziećmi i rodzicami; zabawy w kącikach zainteresowań; swobodne zabawy, czas na rozmowy
z dziećmi;

8.10-8.15 Przygotowanie dzieci do śniadania, czynności higieniczne;

8.15-8.45 Śniadanie, przestrzeganie zasad dobrych manier podczas posiłków, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, doskonalenie samodzielności
u dzieci;

8.45 – 9.15 I zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w oparciu o wybrany program wychowania przedszkolnego z całą grupą. Zajęcia edukacyjne z dominacją aktywności: językowej, matematycznej, muzycznej, plastycznej, ruchowej - organizowane przez nauczyciela;

9.15 – 9.45 Zabawy dowolne wynikające z własnej aktywności dzieci: konstrukcyjno - techniczne, tematyczne, twórcze. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania;

9.45 – 10.45 Pobyt dzieci na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki, zabawy na placu przedszkolnym, gry i zabawy ruchowe, sportowe, rekreacyjne, prace porządkowe, ogrodnicze, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, poznawanie różnorodnych środowisk przyrodniczych;

10.45 – 11.15 II zajęcia dydaktyczno - wychowawcze w ramach realizacji wybranego programu wychowania przedszkolnego z całą grupą - tworzenie sytuacji edukacyjnych, które sprzyjają twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, zabawy dydaktyczne o charakterze pogłębiającym temat, czytanie bajek, zabawy w teatr;

11.15 – 11.45 Zabawy zorganizowane lub dowolne – w kącikach zainteresowań, kontakty indywidualne, praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym, gry edukacyjne, planszowe z małym zespołem;

11.45 – 12.00 Przygotowanie do obiadu – czynności higieniczne;

12.00-12.30 Obiad, przestrzeganie zasad dobrych manier podczas posiłków, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, doskonalenie samodzielności
u dzieci;

12.30 – 12.50 lub 13.20 (w zależności od dnia tygodnia) dowolna działalność dzieci: zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, utrwalenie poznanych treści, zabawa dowolna

z niewielkim udziałem nauczyciela, zabawy graficzne, rysowanie, majsterkowanie. Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna;

12.50 – 13.00 Czynności samoobsługowe w szatni, lub wdrażanie do samodzielności;

13.20 – 13.30 Rozchodzenie się dzieci.