0b

Ramowy rozkład dnia

Grupa 0b

8.00 – 8.10 Schodzenie się dzieci; czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności, kontakty indywidualne z dziećmi;

8.10 – 8.15 Przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne;

8.15 – 8.45 Śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, uczenie dzieci samodzielności;

8.45 – 9.15 I zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w ramach realizacji wybranego programu wychowania przedszkolnego z całą grupą. Zajęcia edukacyjne z dominacją aktywności: językowej, matematycznej, muzycznej, plastycznej, ruchowej oraz nabywanie umiejętności czytania, organizowane przez nauczyciela;

9.15 – 9.45 Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań, indywidualne i grupowe, prace nauczyciela o charakterze obserwacyjnym;

9.45 – 10.45 Pobyt dzieci na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki, zabawy na placu przedszkolnym, gry i zabawy ruchowe, sportowe, rekreacyjne, prace porządkowe, ogrodnicze, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, poznawanie różnorodnych środowisk przyrodniczych;

10.45 – 11.15 II zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w ramach realizacji wybranego programu wychowania przedszkolnego z całą grupą - tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych, sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat lub kształtującym, opowiadanie lub czytanie bajek, zabawy w teatr;

11.15 – 11.45 Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, kontakty indywidualne, praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym, gry edukacyjne, planszowe z małym zespołem;

11.45 – 12.00 Przygotowanie do obiadu – czynności higieniczne;

12.00 – 12.30 Obiad, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, uczenie dzieci samodzielności;

12.30 – 12.50 lub13.20 (w zależności od dnia tygodnia) dowolna działalność dzieci: zabawy swobodne w sali, utrwalenie poznanych treści, zabawa dowolna z niewielkim udziałem nauczyciela, zabawy graficzne, rysowanie, majsterkowanie. Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna.

12.50 – 13.00 Czynności samoobsługowe w szatni, lub wdrażanie do samodzielności,

13.20 – 13.30 Rozchodzenie się dzieci.