0 a
Ramowy rozkład dnia:
8.00 – 8.10 - Schodzenie się dzieci; kontakty indywidualne nauczyciela z dziećmi i rodzicami; zabawy w kącikach zainteresowań; swobodne zabawy, czas na rozmowy z dziećmi;
8.10 – 8.45 - Przygotowanie dzieci (czynności higieniczne) i sali (sprzątanie) do posiłku lub zajęć programowych. Śniadanie;
8.45 – 9.15 –I zajęcia dydaktyczno- wychowawcze zorganizowane z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Zajęcia edukacyjne z dominacją aktywności: językowej, matematycznej, muzycznej, plastycznej, ruchowej, oraz nabywanie umiejętności czytania;
9.15 – 9.45 – Zabawy dowolne wynikające z własnej aktywności dzieci: konstrukcyjno- techniczne, tematyczne, twórcze. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania;
9.45 – 10.45 – Pobyt dzieci na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki, zabawy na placu przedszkolnym, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze,, zabawy badawcze, poznawanie różnorodnych środowisk przyrodniczych;
10.45 – 11.15- II zajęcia dydaktyczno- wychowawcze w ramach realizacji wybranego programu przedszkolnego. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką i literaturą; praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulującym do działań;
11.15 – 11.45- Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, gry edukacyjne, układanie puzzli, praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym i korekcyjnym;
11.45 – 12.00 - Przygotowanie dzieci do obiadu (czynności higieniczno- sanitarne), sprzątanie sali;
12.00 – 12.30 – Obiad, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, nauka posługiwania się sztućcami, uczenie samodzielności u dzieci;
12.30 – 12.50 lub 13.20 (dwa razy w tygodniu) Zabawy w sali: słuchanie bajek, śpiewanie piosenek, zabawy dowolne, gry stolikowe, układanie puzzli, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna;
12.50 – 13.00 – Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie dzieci do samodzielności;
13.20 – 13.30 – Rozchodzenie się dzieci, indywidualny kontakt z rodzicami.